Sidor

onsdag 15 maj 2013

Orginal och nostalgi

Jag kände mig väldigt nostalgisk häromdagen då en av mina internetcrushes startade en ny "serie" på sin youtub kanal, det hela går ut på att han spelar orginalet till min nuvarande kärlek the sims 3... det vill säga han började spela the sims, ettan, orginalet, urmodern... ni fattar ;P

och när jag såg det hela så skrek varje fiber i min kropp att jag också ville spela det, så jag dammade av min kartong med the sims och installerade det, och själva installationen tog typ 2 minuter, för ALLA expantioner, som knappt kom upp till 2 GB, för hela serien med the sims...
I the sims 3 serien, tror att basspelet till 3:an är på typ 7-8 GB.

Och när jag startade spelet, hann jag knappt blinka innan det hade laddat klart och väntade på mina nästa direktiv. Man var bortskämd med laddningstider förr i tiden :P

Fast oj vad det var svårt att spela, spelkontrollerna man har blivit van med till 3:an var inte alls samma som till 1:an, som tillexepelt när man ska styra tiden, jag är van med att kunna trycka på 0,1,2,3 och 4 för att spola fram supersnabbt med fyran och pausa med nollan, men i orginalet, fanns det inte någon ultrasnabb spolning och varje gång jag försökte pausa spelet så zoomade "kameran" ut, då orginalet inte hade steglös zoom utan, man kunde välja att vara superlångt bort från huset lite närmare eller nära, och med nära så är man ändå en bra bit ifrån simmarna :)

Och jag försökte scrolla med musen, och snurra runt kameran som vanligt, men det gick inte alls U___U haha

Och som om inte kontrollerna till spelet var superovant för mig, dom små kräken  liven var ju helt omöjliga att hålla glada och nöjda, hade man fått dom mätta så började dom klaga på att dom behövde gå på toaletten, och blev dom inte supetsmutsiga av att tömma blåsan, jo in i duschen med simmen, att duscha är jättetråkigt, så då skulle dom kolla på teve, men då blev dom så sömniga och trötta, att skicka dom i säng gick inte för sig för nu hade dom hunnit bli hungriga igen, så fort i med en påse chips sen ner i säng... och då vaknar dom och är så ensamma och behöver nån att prata med... och till på köpet så skulle dom upp till jobbet om 2 minuter.

Det hela slutade med att jag sparade spelet väldigt ofta, för efter varje gång jag sparade kunde jag deleta simmen och reseta honom så han var glad, och det gjorde jag så fort han började klaga på något. :P
 Och att skaffa vänner och behålla dom var inte heller en dans på rosor... men det orkar jag inte gå in på :)



Och nu när jag spelat orginalet ett tag så kände jag att det var dags att testa den andra versionen av the sims, The sims 2, och medans jag har filat på den här texten så har jag installerat alla mina expantioner av 2:an och ska just till att trycka på "spela" :)


(¯`v´¯)
`·.¸.·´
¸.·´¸.·¨) ¸.·¨)
(¸.·´ (¸.·´ (¸.·¨¯` Bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar