Sidor

torsdag 12 januari 2012

Loppis och långt mellan uppdateringar

Jag vill inte göra någon orolig, men jag har inte varit hemma sedan den första så därför har jag inte uppdaterat något... visserligen kom jag hem igår efter att ha firat Maddes födelsedag :) Grattis i efterskott.

Och jag kommer inte vara hemma på ett tag heller, på Fredag åker jag iväg igen och på Söndag ska jag hem till Madde och förmodligen ska jag till Jenny på Onsdag, då jag just kommit hem ifrån Madde. Crazy weeks alltså.

Anledningen till att jag uppdaterar lite kort idag är för att jag vet inte om jag hinner skriva något imorgon innan jag åker iväg.

En lite lustig grej som hände när jag var med syster Jenny på "Bra & Begagnat" för någon vecka sen var att jag stod och kollade bland dvd:erna och bland alla bottenskrap som fanns där så hittade jag första säsongen av "I vår herres hage" med svensk text och den kostade en tjuga, så den åkte ner i korgen, när vi senare ringde mamma och berättade att vi hittat den så skulle hon genast låna den ifrån syster, så vi fick snabbt kolla igenom alla 14 avsnitt och eftersom vi uppskattade den serien såpass mycket så började vi genast kolla efter de resterande 6 säsongerna, och ginza hade de tre första säsongerna för 99:- styck eller så kunde man köpa de i en box för 199:- och säsong 4-5 kostade 199:- och 6-7 249:- styck alltså, eller om man ville köpa 4-7 för 499:- medans cdon hade att man kunde köpa samma box för 469:-
De vore kul att köpa resterande säsonger någon dag, men mamma trodde att vi skulle kunna hitta fler säsonger på second hand butiker... jag skulle inte tro det, det var ju ett lyckokast att vi ens fann den här dvd:n.

Men iallafall. :)

Vi kommer att höras om ett tag framöver, när jag är hemma igen (när det nu blir ;P)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar