Sidor

lördag 31 december 2011

Svanstippar och Mutanter

GOTT NYTT ÅR! HAPPY NEW YEAR!


Det här året har gått relativt snabbt och mycket har hänt, bara däför gör jag en lista på året som gått.


* I början av året begravdes min bror, jag valde att spela "Edge of night" ifån Sagan om ringen, jag tycket att den låten är en av de allra finaste låtarna som gjorts! och texten tyckte jag passade in.
Jag hade nog velat ha en annan version av den, men vad är bättre än orginalet?

*Jag träffade på en muterad snigel.
Jag har bildbevis!
Tryck på bilden så ser man även den normalstora snigeln/snäckan.
Okej jag vet att den stora inte är "muterad" men det var den första vinbergssnäckan jag nånsin sett. Och så fort jag såg den började flera ploppa upp lite varstans på lekplatsen jag var vid, trodde att vi blivit invaderade av utomjordingar ;)


* Tellus avlivades i somras.
 * Jag lyckades riva upp hela vänstra benet på en solstol. Så nu är jag symetrisk med ärr på båda låren.
* Jag tog mod till mig och började prata med Fredde på hans hemsida. Vilket jag inte hade behövt då han är super trevlig och vänligt bemötande emot alla n__n
 * Jag möblerade om flera gånger inne på mitt rum.
* Boldi flyttade hit.
 * Vi åkte upp till Piteå (Pite havsbad) och hade släkträff, Jag doppade fötterna i östersjön (Baltiska havet)
* Jag startade en blogg, som i skrivande stund har i december månad blivit besökt 666 gånger x)

Jag har gjort många fler saker, men jag orkar inte rabbla allt. och nu kommer en liten bildexplotion så beware

Så här skulle jag kunnat varit sminkad nu om jag inte hade tagit en dusch efter att bilden togs, jag gillar verkligen hur lampan är så skarp i bakgrunden, men jag har ju alltid varit ett riktigt ljushuvud :P.

Här är en äldre bild på Ella och Swen, Ella var våran fina Sheltie, världens sötaste, hon skulle alltid ha sin nos i en hand.








Här är pepparkakor som jag och Lucas bakade, det är familjens hundar och de hängde i granen tills jag och Emil slängde ut den idag, då slängdes mästerverken.
Emma är i vänstra hörnet upptill, brevid henne är Bodil, under Bodil är Venus och under Emma är Setesh huvud medans Swen är i mitten och omringad av ett hjärta.

Sen har vi Pippikakorna. Ritade efter hur Pippi hade gjort sina peppakakor i teveserien.
Alva gillade dem väldigt mycket, och hade inte Bodil ätit upp Herr Nilsson hade han varit med på bilden.

Häromdagen skulle jag försöka ta kort på Swen och Bodil, det var inte lätt. Antingen skulle Swen inte sitta i närheten av Bodil, eller så skulle Bodil lukta på Swen och han blev sur och gick eller så var det andra hinder. Men med en näven full av godis och ett sinne pepprat med tålamåd fick jag en halvbra bild på de båda hundarna. Båda ser besatta ut, men det kan jag försäkra om att de inte är.














Och i morse vaknade jag av den här härliga synen... var är Swen?


ja som sagt Gott nytt år alla, och tack för att ni har läst min blogg och ni som återkommer får ännu större tack n__n

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar