Sidor

söndag 1 april 2012

Moves & Memories

Nu har jag tillfrisknat tillräckligt mycket för att orka sitta vid datorn igen...

Faktiskt så har jag blivit så pass frisk att jag orkar att flytta!


Jepp... Flytta.


Det här blir ett litet vemodigt inlägg, då det kommer att bli det sista jag skriver när jag fortfarande bodde i det här gammla huset.
Huset som jag har bott i sedan 1995, Så gammal är jag btw...så gammal att jag minns när vi flyttade hit, eller jag borde minnas det, jag var ändå inne på mitt 6:te år då.


Jag kan kolla på bilder tagna från året vi flyttade hit och bli förvånad över en massa saker, som att vi hade en altan där ytterdörren är nu kommer jag inte ihåg, men enligt de gammla fotografierna så är det så, Och gräsmattan vi hade på framsidan minns jag väldigt vagt av, nu är det mest en stor lerpöl hela framsidan då all snö och is har smält och blandat sig med vad som brukar vara en "grusplan"...


På ett sätt kommer jag att sakna huset och på ett annat sätt är jag extremt exhalterad över att flytta, ännu ett äventyr right? :)




Vi kommer att vara utan internet i ett par dagar framöver och då kommer jag inte kunna uppdatera något, så nästa inlägg blir ifrån nya huset, kanske bilder på nya rummer och så, vem vet :)


Vi hörs ^^

ENGLISH!

Now I have recovered enough from my cold to have the strength to sit at the computer again ...
Actually, I've become so healthy that I can move!

Yep ... Move. as in move away.

This will be a little sad post,  it will be the last thing I write still living in this old house.

The house that I have lived in since 1995, How old am I btw ... so old that I remember when we moved here, or I should remember it, I was six years old back then.


I can look at pictures taken from the year we moved here and be surprised a lot of things that we had a patio where the front door is now I do not remember, but according to the old photographs, it is so, And the lawn we had on the front yard I remember very vaguely off, now it's mostly a big mud puddle across the yard when all the snow and ice has melted and mixed with what is usually considered a "gravel" ...



In a way, I will miss the house and in a different way, I am extremely excited about the move, this will be an adventure right? :)



We will be without internet connection for a few days to come, and then I will not be able to update anything, so next post will be from the new house, maybe pictures of my new room and so, who knows :)


Talk to you soon ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar