Sidor

onsdag 7 mars 2012

Bussar och Frånvaro

Förlåt att jag inte uppdaterat något på sistonde, jag skulle ha skrivit i onsdags förra veckan, det var den onsdagen jag menade att jag skulle vara tillbaka på, och det var jag ju visserligen, men jag hade inte tillgång till datorn då.
Och i torsdags blev det att fara iväg till syster Jenny och hjälpa henne med "piffning" inför ännu en visning av huset.
Men nu en vecka senare än vad jag trodde så uppdaterar jag, och jag måste ju berätta om förra onsdagen, den var ganska rolig. :)


Jag var i Fagersta och skulle åka till Skinnskatteberg med bussen, jag hade inga kontanter, mitt bankkort är hemma hos Jenny (av någon anledning, fråga mig inte varför) men ser att det är bara att slänga iväg ett sms så  betalar man med sitt kontantkort på mobilen, så det skulle ju gå bra,  Isac och Hampus kom över och skulle också följa med hem till mina päron, och då skulle jag betala för dem också, men då fick jag en hundring för besväret och som betalning.

Vi går iväg till busshållsplatsen och jag skickar ett sms till VL att jag vill ha en biljett (Precis som man skulle göra) får tillbaka ett sms "Du kan inte betala med ditt kontantkort, det måste vara registrerat" eller liknande stod det, så jag svär lite lätt och kollar på klockan, det var mindre än en kvart kvar tills bussen skulle komma, frågar om inte grabbarna hade lite mer pengar, för att en hundring skulle inte kunna betala för oss alla tre och jag skulle bli tvungen att gå och köpa bussbiljetterna på Coop som ligger en bit ifrån hållplatsen.

Grabbarna fick stanna vid bussen med Swen och alla våra väskor och jag knatar iväg till coop, väl framme så var det världens kö, det var säkert 5 framför mig, men jag ställde mig vänligt sist i kön och väntade på min tur, när det äntligen bara var en framför mig så tänkte jag att det inte var så farligt, men den tanten hon skulle minnsann veta vart i NORBERG, inte fagersta man kunde köpa bussbiljetter, och så skulle hon växla in någon trisslott och köpa tidningen. När det väl var min tur var klockan 14:27 och bussen gick 14:30, jag säger till tanten i kassan vad jag skulle ha och betalar för mig, klockan slog om till 14:28 när jag väl fått biljetterna i handen och då var det ju bara att springa igenom hela affären och tillbaka till busshållsplatsen.
Jag vill även tillägga att enligt googlemaps så ska det ta 4 minuter att ifrån hållplatsen till affären och jag hade mindre än 2 minuter på mig att ta mig fram.

Men jag flåsade på och kollar efter grabbarna och hunden, och de står inte vid hållplatsen som jag sa åt dem, utan de hade gått till korsningen och väntat för att se om jag skulle hinna, så jag får ropa åt dem att gå tillbaka och vänta på bussen, för om de går på den så väntar den ju på mig.
Men jag hann fram till dem och hållplatsen innan bussen kom, men det var på håret :)


Med det här vill jag bara säga att det var en händelserik kvart jag hade förra onsdagen :P

ENGLISH, I'm sorry I don't have the energy to translate the text now, so you'll get the short, short version :)

Me and my nephews was going to take the bus last Wednesday and a only because I had to buy the bus-tickets minutes before the bus went and the buses don't come that often in our small town, and that forced me to run like a moron through one store and down some streets. ^^

Oh and sorry about my absence this last week. I hope this picture cheer you guys up :)

It's supposed to look like Swen ^^ :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar