Sidor

tisdag 21 februari 2012

Fönsterbrädor och små öron

Min hund är för gullig...
Han satt i mitt knä för bara några minuter sen, sen kollade han sig  lite omkring och hoppade raskt ner på golvet och sprang fram till min extrasäng/soffa hoppar upp på den och trycker sig emot väggen som den står emot, för att där fanns det en gnutta solsken som han kunde ligga och gotta sig i. ^^

Men inte nog med det, sen jag började skriva den här texten har han förflyttat sig, hans nuvarande position är i fönstret som solen sken in i från, jag har nämligen en filt liggandes på fönsterbrädan (Då vi bor i ett hus ifrån slutet av 1800-talet sipprar det inte kallluft på vintern genom botten av fönstret) och den filten nästan ropade på Swen tydligen...
Ska se om jag kan ta ett kort på honom där han ligger... :)
Success!




Här är en annan vinkel, men Swen rörde sig inte ur fläcken utan stirrade ut grannarnas hästar.

 Min lilla guldklimp <3






Sen ville jag visa er våran söta lilla Sir Lancelot (Lotta/Prinsen)
En dag när jag var hemma och höll på att diska så vänder jag mig om när jag hör att Lotta jamar, jag hälsade lite på honom och fortsatte att diska, när jag var klar med disken och skulle hämta en kökshandduk och torka av den rena disken så ser jag att Lotta har hoppat upp på bordet och satt sig i en korg (som av någon anledning stod på bordet... förmodligen för att Lotta skulle sitta i den ^^) så jag går fram och frågar honom varför han satt där och han kollade på mig och jamade igen.

Och bilden är omanipulerad, Lotta har ett stort och ett litet öra, vilket gör honom mer unik och speciell än vad han redan är :)







*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*ENGLISH*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*

My dog ​​is too cute ...

He sat on my lap just a few minutes ago, then he looked around and jumped quickly down to the floor and ran to my guest bed/couch jumping up on it and pressed himself against the wall, only because there were a bit of sunshine that he could lie in ^^


But not only that, but since I started writing this text, he changed place, his current position is in the window  were the sun was shining in from, because I have a blanket lying on the window sill (Since we live in a house from the end of the 19th century and it seeps in cold air during the winter month through the bottom of the window) and the blanket called out Swen's name (apparently) :)

Look at pictures above to see him watch our neighbors horses ^^


And then I wanted to show you our cute little cat Sir Lancelot (Lotta / Prince)
One day when I was home and was doing the dishes... I turned around when I heard Lotta meow, I talked a bit to him and continued to wash up, when I was finished with the dishes and went to get a kitchen towel and wipe the clean dishes I see that Lotta has jumped onto the table and sat down in a basket (which for some reason was on the table ... probably because Lotta should sit in it ^ ^) so I go to him and ask him why he sat there and he looked at me and meowed again.


And the picture is not photo shopped, Lotta has one large and one small ear, which makes him more unique and special than he already is :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar