Sidor

fredag 15 mars 2013

Fuuu och Sims


Häromdagen, efter att jag kommit hem ifrån syster, så tänkte jag
"Jag vill spela sims" hela dagarna jag var borta var det enda jag kunde tänka på att jag ville spela sims.

Jag startar datorn, den sköter sig och startar som den ska och verkar glad att se mig igen. (Okej jag vet att det är en dator och den inte har känslor, men det hör inte hit)
Jag kollar allt jag inte kunnat kolla medans jag varit borta, DeviantArt, Mysims3 blog osv.
"nä" tänkte jag "Nu jäklar ska jag spela sims", jag öppnar startprogrammet för spelet och den hälsar mig glatt att det finns minsann en updatering att hämta om jag ville det... efter lite velande väljer jag iallafall att uppdatera spelet och medans den sköter sitt går jag raka vägen till modthesims för att hitta uppdateringar till mina mods.

Jag har inte många mods, men de få jag har kan jag inte vara utan och håller tummarna medans jag går igenom min lista med mods och lyckas uppdatera alla.

När allt fixande och trixande är klart trycker jag på "play" (eller spela kanske det står)

Först trillade jag av stolen när det helt plötsligt hoppar upp ett Maxis intro, då jag har ett "no intro" mod trodde jag att det som vanligt skulle börja med laddningssidan, men nej, nu hade EA smygit in ett Maxis intro som sagt...
jag kravlar mig upp från golvet (okej jag ramlade aldrig av stolen, men min version av det hela är roligare) och låter spelet ladda klart och väljer min "gubbe" som tydligen var i Kina för tillfället.
Kameran zoomar in min sims som håller på att knuffa statyer.
tillsammans löste vi gravkammaren och jag får veta att Fing (som min sim så vackert heter) uppnått visumnivå 3 och kan köpa ett kamratintyg i Kina.

Jag ska just gå till handlaren på marknaden då min dator kraschar :O





När jag väl får igång datorn igen tänker jag att det måste vara mina kära mods som spökar, motvilligt tar jag bort den mappen från spelet och startar igen. Samma procedur igen

*trilla av stolen
*kravla upp igen
*ladda klart
*kameran zoomar in
krash



FUUU

"Helvete" tänker jag medans datorn än en gång startar.

Självklart måste det vara uppdateringen som inte är helt stabil tänker jag och googlar efter hjälp.
Ingen annan på hela internet tycks ha råkat ut för krasch pågrund av patchen :(
Men får veta att det kan ju vara min dator som behövs uppdateras, den har ju stått ostartad i 2 nästan 3 veckor och en dator behövs uppdateras lite då och då.

Så jag söker efter uppdateringar. 7 viktiga uppdateringa och 3 valfria stod det. Jahapp, jag kollade vilka de oviktiga uppdateringarna var, de visade sig att nvida grafikkortet var en valfri. Bingo. sa jag och uppdaterade datorn och startar om och allt sånt.


När spelet kraschade ytterligare en gång började jag nästan gråta. Jag funderade på att bli amish och fly till landet och bosätta mig i ett torp i skogen och avskärma mig från allt tekniskt resten av livet.

 Jag kom till klädkammaren... Nä men, jag gick faktiskt till klädkammaren och tog fram kompressorn och tänkte "Nu jäklar ska jag blåsa rent datorn från damm"
För så mycket damm som det yr omrking i det här huset har jag aldrig varit med om. Jag hinner inte ställa undan dammsugaren innan ett nytt dammlager har samlats på golvet typ.

Jag kopplar ur datorn och blåser den fri från flera kilo damm (nu överdriver jag väldigt lite :P)
och jag är extra noga med fläkten till grafikkortet, som kanppt kunde snurra för de var helt tjockt med damm.

Jag kopplar in datorn igen, och jag lovar och svär att han sa tack när inloggningsskärmen hoppade upp :P

Jag går igenom nästan samma procedur som förut
*trilla av stolen
*kravla upp igen
*ladda klart
*starta nytt spel

SUCCE. Äntligen fungerar spelet som det ska igen :)


Haha hala den här långa texten bara för jag ville visa en bild av min "nya" sim, för dayum han är snygg ;)

Han är en varulv Berry sim, eller iallafall är han inte en vanlig sim, då han har en ljusgul hudton och hans färgschema är lite åt det gula/orangea hållet. Och vad jag har för mig så räknas färgglada simmar till Berry-simmar, jag kan ha fel, men det tror jag inte. :)


Ha de fint allihopa

(¯`v´¯)
`·.¸.·´
¸.·´¸.·¨) ¸.·¨)
(¸.·´ (¸.·´ (¸.·¨¯` Bye!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar