Sidor

onsdag 27 mars 2013

Sex and the city och walkers


Jag har inte bara pysslat med photoshop utan jag har även hunnit kolla ikapp till näst sista avsnittet av The walking dead... och igår när jag kollade på det så kunde jag inte hålla tillbaka tårarna, vilket folk kanske tycker är konstigt då det trots allt handlar om en massa zombies och överlevare, men som sagt så satt jag i min ensamhet och grät :P
kommer att vara väldigt tomt tills i höst när fjärde säsongen kommer igen, och det säger jag med ett avsnitt kvar av den här säsongen... men jag älskar som sagt den serien :)


En annan serie jag kollar på just nu är The carrie Diaries, en serie som väldigt många verkar tycka är dålig, vilket jag verkligen inte håller med om.

Visst, i Sex and the city så nämner Carrie att hon växte upp med sin mamma och att hennes pappa lämnade dem när Carrie var 3, och i den här serien lever hon med sin syster och pappa som är änkeman.

I SATC berättar Carrie om att hon förlorade sin oskuld när hon var 17 till någon kille hon inte var tillsammans med. I the Carrie diaries är Carrie fortfarande oskuld... men hon fyllde nyss 17 så än så länge kan det fortfarande "vara sant"... såvida det inte blir till sin nuvarande pojkvän Sebastian, då jag har för mig att Carrie (i SATC) sa att den hon förlorade oskulden till hette Seth.

SATC-Carrie träffar i ett avsnitt en av sina gamla pojkvänner som hon var tillsammans med, Jeremy. Om jag inte minns fel så var dem ett seriöst par en stor del av hennes ungdom.

Men trots att jag vet alla de här detaljerna om Carries bakgrund så gillar jag den här serien väldigt mycket, mycket för att jag älskar verkligen SATC, jag har både dvdboxen (den som är formad som en skolåda ;P) och båda filmerna.
Nu var det kanske länge sen jag kollade på någon av dom... men SATC har varit en del av min uppväxt så det är lite svårt att släppa taget om Sarah Jessica Parkers version av Carrie.

Men jag tycker faktiskt att the Carrie diaries är värt att kolla på om man har sett något avsnitt av SATC (eller alla :P) och gillade det, för hittils har det varit väldigt kul att få "träffa" Carrie igen... även om den unga Carrie inte riktigt verkar som att hon kommer att växa upp till SATC Carrie, med kill-problem och sexkunskap, så tror jag att hon är på god väg :)




(¯`v´¯)
`·.¸.·´
¸.·´¸.·¨) ¸.·¨)
(¸.·´ (¸.·´ (¸.·¨¯` Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar