Sidor

torsdag 28 mars 2013

Tingeling och ballonger


Jag såg nu att mitt förra inlägg var mitt hundrade... woohoo. Det har bara tagit mig två år (nästan) att skriva 100 inlägg.



Men nu ska jag verkligen försöka bli bättre på det här :)
(jag googlade tillochmed ballonger att fira med)
                                                     >




Jag nämde i ett tidigare inlägg att jag håller på med en bild till min systerdotter Alva i photoshop, och jag blev just klar med den, och jag är faktiskt riktigt nöjd över hur den blev.


Det jag är mest nöjd över är att jag gjorde en egen pensel :O
jag vet det låter jättesvårt... eller kanske inte.
 Jag trodde iallafall att det skulle vara supersvårt att göra en egen pensel, men den tutorialen jag hittade förklarade allt i detalj och jag lyckades göra egna "disney-glitter-stjärnor", ni vet som glittrar runt disneyprinsessornas klänningar och såvidare?


Klicka på den för att se den större ^^

Om jag får vara så egoistisk att säga att bilden verkligen ger en disneykänsla, så säger jag det :P
Allt på den bilden har jag knåpat ihop med mina enga fingrar, poserna, gräset (Eller ja jag använde gräspenseln som finns i photoshop, och vred och vände på stråna så att dom skulle ligga rätt) kläderna, skorna... ja allt.

Visst jag hade referensbilder till Tingeling och bakgrunden. och mönstret på Tingelings klänning kommer ifrån ett blad på google, och löven i trädkronorna är också från googlebilder. Men jag klippte till dem och ställde in synligheten på det... Så jag tycker ändå att jag kan säga att jag gjort den helt själv, från skratch :P

Och det är "glittret" runt älvorna som jag gjorde en pensel till :)

(¯`v´¯)
`·.¸.·´
¸.·´¸.·¨) ¸.·¨)
(¸.·´ (¸.·´ (¸.·¨¯` Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar