Sidor

måndag 3 oktober 2011

Nyckelben och smink

Så vad har Swen gjort för häftiga saker idag då?

Igårgår (Det är så jag refererar till förrgår :P) så skrev jag en post om roliga saker man kan göra på nätet när man har tråkigt, jag skrev den på engelska då jag har några som kollar min blogg utanför sverige och jag vill vara bemötlig emor dem också, därför "taggar" jag mina engelska poster med "English" så att de få poster som är på engelska ska vara lätta för mina läsare från fjärran :)

Under Lördagen kände jag mig lite hängig och mådde inte alls bra, och det skulle visa sig vara någon slags magsjuka, lite innan tio på kvällen pratade jag med syster Jenny i telefon och när vi skulle lägga på kände jag "Uhoh... jag måste kräkas" och som tur var hade jag släpat upp en "spyhink" då jag kände på mig att något var pågång, jag slänger iväg telefonen samtidigt som jag säger till Jenny, "Måste kräkas". Jag tror inte ens telefonen hann landa i soffan innan jag fick upp min lunch (Ja lunch, det var det sista jag åt den dagen)
När jag var klar insåg jag "Fuck, jag har ingen handduk att torka mig om munnen med" hest försöker jag få kontakt med Emil, jag trodde att han satt vid sin dator, men kära bror stod utanför mitt rum och var orolig, han sprang ner som ett skott och hämtade upp en hel dröd handdukar som jag kunde torka mig med. En sån underbar familj jag har.

Och allt det här drabbade ju Swen också, han fick ju inte sova som han skulle, jag ville inte ha honom i närheten av mig, då han gärna ligger på en, antingen i knät eller i någon armhåla x) haha.

Jo och på Söndagen var allt som bortblåst, jag mådde helt ok, hade bara ont i magmusklerna och nyckelbenen, en härlig sidoeffekt av magsjuka. Men jag ville fortfarande ta det lungt med maten, så jag drack någon deciliter blåbärssoppa och vatten allt som allt igår.
Jag kände mig till och med så pigg att jag hjälpte pappa att måla taket i vardagsrummet, något man inte skulle kunna göra om det vore en riktig magsjuka. Sist jag var magsjuk nämligen då var jag helt borta från och med den första kräkningen till och med två dagar efter. Jag förlorade typ en hel dag då jag bara låg och tyckte synd om mig och syster som också råkat ut för samma virus som mig.


Nu mår jag bättre och det enda som märks av helgen är att jag fortfarande är lite öm i nyckelbenen "/

*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~* ♣ *~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*

Från det ena till det andra

Jag beställde lite smink ifrån coastal scents den 25 September, alltså 8 dagar sedan, och idag fick jag hem ett paket ifrån dem.
Det gick snabbt, jag trodde att jag skulle få en post avi eller något liknande, jag trodde också att jag skulle bli tvungen att betala extra, tull eller moms eller något sådant, men det var helt "tax-free" och jag behövde bara betala för det jag köpte och frakten, och det betalade jag när jag beställde det så, inga extra avgifter blev det :)

Jag beställde en 88 original palett, en 28 neutral palett och en camouflage conceler palett samt ett Makeup borste set, även en foundation borste. Och jag fick en kabouki borste och även en high-light mineral ögonskugga på köpet. Allt som allt betalade jag 480 kr, då gick frakten på 171 kronor och jag fick en rabatt på 127 kronor,  tillsammans med de två gratis grejerna så kan man säga att jag nästan fick gratis frakt, eller åtminstonde betalade jag endast 32 kronor i frakt.
Kvaliten på bilden är lite grynig men jag ville ändå visa att grejerna faktiskt existerar :)

Och så var det ju den där Swen, han fick minsann ingenting... Han får bara jobba och slita, nu tillexempelt måste han laga mat också. (Det vill säga sitta nedanför mig och tigga till sig en korvskiva medans jag lagar korvstroganoff.) Det är så synd om honom, han som just lagt sig tillrätta under sin filt.

 också en sämre bildkvalitet än de bilder jag brukar lägga upp, min telefon börjar lägga av tror jag...


*EDIT* Juste jag glömde totalt bort att säga att Swen slet med att möblera om i Lördags, (sen att jag inte kunde se honom medans jag höll på är en helt annan sak) innan jag blev magsjuk, nu står datorn framför ett av mina fönster och ibland märker jag att det sitter små blåmesar och kollar in på mig, otroligt sött. Jag ska försöka fånga nästa fönstertittare på bild :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar