Sidor

måndag 24 oktober 2011

Svanslös

Igår kväll hittade jag "Pelle Svanslös i Amerikatt" på youtube, någon vänlig själ hade lagt upp hela den filmen till min stora lycka :)

Den filmen har vi haft i våran familj på vhs sen den släpptes, och det är en av våra mest sedda filmer, och det ska väll tilläggas att vi har en hel del filmer, alla mina kompisar brukade älska att komma över och kolla på film, för vi hade en så stor variation av filmer: skräck, thriller, komedi, disney, svenskt, drama och några fler titlar :P
Ett tag fick vi faktiskt skriva upp vem som hade lånat vilket film, för att hålla koll på vart alla våra filmer höll hus...

Iallafall, vårat gamla (inspelade ska tilläggas) vhsband förlorade sin magi efter många års tittande, vilket är helt naturligt för ett vhsband och jag hade inte sett Pelle på många år när jag igår youtubade efter introt.

"Det finns katter som är stora, det finns katter som är små.
Det finns katter i alla färger:
Svarta, vita, gredelina, gula och så grå.
Ingen kan ha allting, men alltid har man nått.
Alltid kan man vifta på det lilla man har fått"

Jag fick nämligen den låten på hjärnan igår av någon outgrundlig anledning så jag var tvungen att kolla om den fanns att lyssna på på youtube, och lucky me, så fanns hela filmen som sagt n_____n


Alltså, den filmen måste släppas på dvd, vilket jag tror den har, men har utgått från sortimentet, så den måste tryckas i fler upplagor :)

Jag såg nämligen att den första tecknade Pelle filmen fanns att köpa för en 50-lapp på cdon.com en spottstyver alltså.




Slängde ihop en bild på Herr Svanslös i paint, säger ju att jag gör massa andra saker samtidigt som jag skriver :D Kunde ha gjort den bättre, men jag ger mig aldrig tid till att rita i paint längre, kanske förbättrar den i framtiden, men förmodligen inte, jag gjorde den ju endast för att ha en bild att fylla ut inlägget med :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar