Sidor

söndag 16 oktober 2011

Oj oj oj....

Vad länge sen det var sen jag postade något inlägg.
Jag har varit borta hos syster och visserligen har hon dator och internet, men jag känner inte för att skriva inlägg när jag inte är hemma.
Dels för att jag tar sån tid på mig att skriva ett inlägg, jag har massa annat för mig samtidigt som jag skriver...

Jag kan tillexempelt ha 6 andra flikar öppna i bakgrunden (Ni vet bakgrundflikar som man kan ha...?)

Så samtidigt som jag skriver ett inlägg kan youtube vara igång och jag läser serier, mest explosm men wulffmorgenthaler läser jag också då och då. Och så ska jag kontroll läsa min text, vilket jag gör ett uruselt jobb på btw, slarviga stavfel lyckas alltid slinka emellan korekturläsningen x)


Vad jag har pysslat med medans jag var borta är mest hängt med Jenny, tror inte vi har gjort något speciellt bara chillat.
Den enda dagen vi inte tog det lungt på var i fredags, då blev det bråttom, vi skulle åka hem till mor och far (AKA Päronen) och Jenriks ena bil hade batterit dött i, och herrn i huset skulle åka till jobbet så då stod vi där med en bil och två resedestinationer.

Fredrik ringer sin pappa och frågar om han har ett bilbatteri och det hade han (Varför vet jag inte, är det något man har dubletter av? (: )
Så vi slänger in hundar och ungar och väskor och... nä så mycket slängde vi inte i i bilen, men nästan... Vi burnar iväg till Fredriks jobb, kastar ut honom och bränner iväg mot Jennys svärfar. 

Påväg till honom bestämmer Jenny sig för att kolla på en "ny" bil, för vid det här laget visste dem inte ifall det var bara bilbatteriet eller om det var hela bilen som var död (dom hade tänkte köpa den här bilen om den andra bilen inte startade)
Jenny rusar in på bilaffären (heter det verkligen så? löjligt isåfall :P) och jag satt kvar i bilen med hundarna och Alva, tio minuter senare ringer Jenny och säger "Jag tror jag har köpt en bil..."
Så vi väntade ytterligare en kvart eller så och Jenny ringer igen och säger att hon skulle bara åka och parkera sin "nya" bil vid sitt jobb och sedan skulle hon komma tillbaka till oss.
 Jag kan ju påpeka om att det inte är det lättaste att underhålla en nästan 3 åring i mer än tio minuter så en halvtimme var en pärs.

Jenny kom så småningom tillbaka och vi fortsatte resan mot Jennys svärfar. Väl framme där så skulle det pratas om takplåt och billack och annat mindre intressant.
 Med ett nytt och fungerande bilbatteri återvänder vi hemåt, då planerade vi hur vi skulle göra med bilarna...
Vi var ju redan försenade hem till päronen med cirka 3 timmar så vi valde att vänta ytterligare några timmar på att Fredrik skulle sluta så att vi kunde skjutsa honom till den "nya" bilen och lasta över alla våra grejor i den bilen och åka hem till päronen.

Det blev en lång dag och vi ville nog alla i den bilen bara slänga oss ner i varsina sängar och somna, men dagen var inte slut där inte...


När vi kommer hem till päronen så visade det sig att Madde och Lucas var där och Madde har just nyss hämtat hem sin gamla hund Venus (hon som jag ritade förut) och Päronen hade dagen innan blivit hundägare till lilla Bodil (Venus lilla valp faktikst) Så det var fullt hus där hemma, vi visste ju inte om alla hundar skulle fungera att ha ihop så vi separerade alla hundar så att de skulle få träffas på morgonen därpå när alla var utvilade (med alla menar jag alla människor)
Och som tur var gick alla hundar bra ihop och tillochmed gamle Swen godtyckte sin nya lilla syster, visserligen kommer hon att bli några kilo större än honom, ungefär 30-40 kilo större men ingen av dom ser nog sig själva som sin storlek, Swen anser sig vara en mastodont och Bodil kommer nog gå i sin mors fotsteg och anpassa sig som knähund (:

här är en bild på underverket Bodil (:




Som sagt oj oj oj, vilken vecka jag har haft, det var tur att jag unnade mig en liten ansiktsmask och en film blir det senare ikväll... Horton blir det nog inte trots att jag köpte den nu i veckan, det får bli någon annan :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar