Sidor

torsdag 20 oktober 2011

Swen

Är inte jag sjuk så är stackars lilla Swen sjuk "/


Vi vaknade tidigt idag, innan pappa ens gått upp och han går upp typ halv fem eller så...
Anledningen var för att Swen vaknade av att hans mage kurrade, inte ett hungrigt kurr utan, uh oh det är kaos i magen. Och jag antar att han inte visste att det var hans mage som lät utan han sprang upp och började skälla, jag försökte ropa tillbaka honom till sängen, men misslyckades.

Så jag fick kravla mig upp och dra på mig ett par byxor och leta upp Swen, när jag hittar honom sprang han omkring och letade damm, och det brukar vara ett tecken på att han snart ska kräkas. Så emot min vilja släppte jag ut honom, jag kände verkligen inte att det var särkilt snällt att "tvinga" ut honom i mörkret och kylan, men han var ju tvungen att kräkas.

När han kommer in igen så gick vi och la oss igen. Senare på morgonen, efter att pappa åkt till jobbet vaknar jag igen av att Swen skäller och den här gången var det på våra grannars hästar som gnäggade (Eller gick i sin hage, Swen gillar inte hur kaxiga hästarna kan vara (: ) Så jag går ner till honom igen och slänger ut honom och det första han gör när han kommer ut är att försöka hitta något grässtrå som inte har massa frost på sig och trycker i sig gräs som om han vore en vegetarian. Han kräks och vi går och sover ytterligare en stund.


När jag senare (runt åtta på morgonen) vaknar och beslutar mig för att stiga upp då väljer Swen att ligga kvar och dra sig under det varma härliga täcket. Jag åt frukost och kommer upp igen och gör det jag brukar göra, kollar youtube osv. Någon timme senare rusar Swen upp och kräks utanför mitt rum.

Men det var sista gången han kräktes idag (peppar, peppar) och jag tror att han bara ätit något olämpligt i går, han fick nämligen kokt fläskfile (Slamsor som blev kvar efter putsningen) och den kokades i söndags så den var ett par dagar gammal, och dum som jag var trodde jag inte att det skulle vara någon fara :(

Det är skönt att han är piggare nu, visst han ligger och sover nu, men det är hans favoritsysselsättning :)


*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~* ♣ *~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*

(Jag hoppas att ni förstår att vid den över ^ markeringen menar jag att nu går vi över till nått annat :P)

Jag hade tänkt att följa med päronen när de skulle iväg och handla så jag förskönade mig lite,
tänkte att det var dags att använda coastal scents paletterna jag köpt. Visst jag har använt dem lite från och till, men inte riktigt tagit mig tid att sminka mig propert ;)

I somras så såg jag en makeup-tutorial av Michelle Phan, nämligen den här: Tryck här för att se, och den har jag använt mig av tidigare, då jag tyckte den var somrig och söt... Men nu är det ju höst, så jag ville göra den mer "höstlig" så jag använde mig av höstfärger, Gul, Orange och Röd. Och så tog jag även lila, men det var mest för jag gillar hur lila ökar det gröna i mina ögon :)

Man kan inte se så bra på den här bilden, det orangea och röda... men den andra bilden jag tog blev lite suddig...
Men jag visar den också då.


Här ser man att jag började med en gul färg längst in vid tårkanalen, och i mitten av ögat använde jag en orange färg och ytterst en lite rödare orange :)
Jag tog en mörkgrå ögonskugga och doppade min eyelinerpensel i vatten och använde den våta peneln tillsammans med den gråa ögonskuggan som en flytande eyeliner.
Längst in vid tårkanalen på den undre ögonlocket tog jag en ljus, champange färgad ögonskugga och den fick möta en lila färg :)


Men allt mitt slit fick inte visas upp offentligt, då jag kände att Swen var viktigare än att jag får rätt märke på mina tamponger  x)
Så jag blev hemma med honom, ett utomordentligt klokt val :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar