Sidor

onsdag 19 oktober 2011

Puckad lakrits

Om nom nom nom....

Har ni testat GB gräddglass "Lakrits puck"?
Av någon anledninge var den jättesvår att få tag på här i krokarna ett väldigt långt tag, men så tillslut så fanns den i butikerna och mamma (snäll som hon är) köpte hem en väldans massa "lakrits puckar" och när vi väl smakade den så förstod vi varför den var så svår att hitta...

Den är helt gudasänd, visst det beror nog på om man gillar lakrits eller inte, men jag älskar lakrits så att jag skulle tycka om den här var inte så svårgissat.
 Jag gillar att det är saltlakrits och inte sötlakrits rippel i den, för lets face it, saltlakrits är bra mycket godare än sötlaktits (;

Mamma köpte även hem "Nogger" och "Päronsplitt" från GB gräddglass och jag tror nog att av de två var Nogger godast, men Päronsplitt kom på en välförtjänt 3:de plats :)




Bilderna kommer ifrån gb's hemsida





Nu var det inte så att det här hända justidag, utan det var förra månaden mamma köpte alla olika glassar och
det är inte heller så att vi tryckte i oss all glass på en och samma gång, utan vi har tagit någon då och då som efterrätt, vilket är väldigt ovanligt i vår familj... Efterrätt är något vi kanske har till jul :P
Och vi har fortfarande kvar några paket... Jag tror att mamma köpte 5 lakrits puck, 2 päron splitt och 2 nogger, och vi har fortfarande kvar en päron splitt och 2 lakrits puckar :) Så man kan se där vilken som är favoriten (;

Och anledningen till att jag kom på det här just nu var för att jag tog en halva lakrits puck och kände att den behövde prisas lite :)



*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~* ♣ *~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*

Från det ena till det andra...
Vet ni hur svårt det är att få i sig 3 liter vatten om dagen?
Jag har en gammal 1.5 liters pet flaska som jag har fyllt vatten i och jag har i skrivande stund druckit 1 flaska och någon deciliter, så jag har fortfarande en flaska kvar att dricka. Och jag vet att man inte ska dricka allt vatten på en gång, utan sprida ut det under dagen och det är exakt det jag gör, men ändå är det svårt att komma ihåg att dricka. :S
Och för att inte tala om hur ofta man springer på toaletten... man blir ju kissnödig stup i kvarten, bokstavligen. Men det är väll en bra sak har jag för mig, man "sköljer" insidan såattsäga :D


Och från den andra saken hoppar vi iväg till en tredje grej...
Skulle inte jag vara en utomordentlig mattant?
Jag såg nämligen att Fagersta kommun sökte en mattant, visserligen var det bara vikariat, men lite ströjobb är väll bättre än ingenting? :)


Nu orkar jag inte hålla mig längre, hörs snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar