Sidor

söndag 25 december 2011

Bakverk och allergier

Gissa vem som åkte hemifrån utan Whoopie-pies(arna)... Jo jag, typiskt mig.

Men som tur var så behövdes inte dom för bror min hade lagat så många efterrätter (och varmrätter ofc) och Madde tog med sig en choklad Cheesecake, och nån måtta får det väll vara n__n

Men här är i allafall en bild på whoopisarna :)
De var otroligt lätta att göra, men de skulle bli rödare, alltså själva kakorna, men det beror nog på att amerikansk hushållsfärg/karamellfärg är förmodligen starkare än våran svenska.
Det är inte de snyggaste whoppisarna, utan de här är de som inte fick plats bland de "snygga" kakorna ^^








Och jag som har gått och trott i över ett års tid att jag inte längre var allergisk emot fisk fick lära mig att det är jag visst det.

Jimmy hade nämligen gjort lax i ugn och från det att han ställde in den i ugnen till långt in på kvällen kliade det i hela mitt ansikte, och eftersom jag har kunnat äta torsk, pangasius, fiskpinnar och varmrökt lax i över ett år nu så har jag slutat ta mina allergitabletter, jag har inte ens några hemma, så som tur var blev det inte värre än klåda och utlsag.

Det kunde ha blivit värre, som den gången i skolan när jag fick åka ambulans för att jag svimmade och när jag vaknade satt jag bara och skakade och grät och var helt borta, allt bara för att de i årkursen över mig stekte nån form av fisk och jag hade inte med mig mina allergitabletter.

Men nu sitter jag här helt rödflammig i ansiktet och torr som fnöske, och ingenting hjälper.
Kanske en whoopie-pie skulle funka? :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar