Sidor

måndag 26 december 2011

Havregryn och Mörlin

Allergiutbrottet är bättre idag, eller det blev bättre efter att jag hoppade in i duschen och skrubbade ansiktet med havregryn...

What? havregryn?
Japp, havregryn♥

Jag har använt helt vanligt havregryn som ansiktsskrubb i ett halvårstid nu, till och från ska väll tilläggas, när jag varit bortrest har jag inte använt det, men hemma står det minsann en liten glasburk fylld med havregryn inne på badrummet :)


Jag såg på youtube att Bubsbeauty, en tjej som gör make up tutorials och annat, hon visade hur hon hade fått utslag i ansiktet och när hon använde sig av havregryn som blev huden bättre.
Och jag hade inte dålig hy då, men några enstaka finnar i samband med mens är något jag oundvikligt får så jag testade det och det funkar super.

Här är hennes video där hon förklarar lite mer närgående på hur man ska göra och varöfr det funkar ^^


Jag får helt enkelt skrubba två gånger om dagen tills hyn återgår och blir normal igen :)


Som vanligt så hoppar jag iväg till en annat ämne... den här gången är det Mörlin jag vill prata lite om :)

Våran katt Mörlin är väldigt skygg av sig och gillar egentligen inte att bli klappad och kelad med, allt ska ske på hans villkor och gillar vi inte det så är det vårat problem och inte hans ;)

Idag har iallafall han varit väldigt kelig, han har kommit upp på mitt rum och strykt sig emot mina ben och för tillfället ligger han och sover i min säng... Han sov där tidigare idag, men när jag, likt en ninja, smög fram för att ta kort öppnar han ett öga, jamar och reser sig upp och går därifrån. typiskt.

Men han kom tillbaka senare och den här gången var det mitt tangentbord han skulle sitta på, och då försökte jag återigen ta kort på honom, dels för att vi inte har så många kort på han och dels för att han är jättesöt!
Var enda ett blev suddigt och man kunde knappt se att det var en katt jag försökte ta kort på, så då filmade jag han istället (min kamera filmar i bättre kvalitet än den tar kort) och därifrån kunde jag ta en stillbild ifrån inspelningen, och se hur söt han är :) Jag lurade honom genom att klia bakom örat ^^

Och ni ska inte tro att Swen blev avundsjuk nej då, han ville faktiskt ligga i mitt knä med sitt huvud vilandes på min hand när jag försökte skriva :)

Vi hörs senare ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar