Sidor

fredag 23 december 2011

Julförberedelser och ansiktsmasker

Igår skrev jag aldrig något inlägg, jag och päronen drog iväg till Västerås och handlade inför julen, som i år inte firas hemma hos päronen utan i år är det storebror Jimmy som är julvärd ^^

Men julskinka och köttbullar ska man ju ha i mellandagarna så därför handlade vi hem så vi kan ha ett litet julbord hemma senare också.

Idag när jag vaknade undrade jag vart Swen höll hus, han var nämligen inte i min säng som han brukar vara, och jag hann bara sätta mig upp i sängen så kom han tassandes utifrån mitt "lek-rum" (där jag har min teve och spelkonsollerna och datorn) och han kröp in under mitt täcke, så då blev det att jag låg kvar en stund och klappade på honom. Så borde man vakna varje morgon, att bara ligga kvar och mysa ^^

När jag väl släpade mig ur sängen, så kollade jag på lite youtube-kanaler för att sedan gå ner och koka gröt till frukost. Och efter frukosten beslöt jag mig för att baka något jag aldrig gjort förut, nämligen Whoopie-pies, det är som en liten sockerkaka och "cookie" i ett, med en färskost-kräm emellan sig...
Jag har inte tagit något kort på dom, men kommer att göra det imorgon, nu ligger de inplastade i kylen och väntar på att transporteras iväg till bror :)


Nu ska jag gå ner och göra en ansiktsmask och höra om päronen vill kolla på "Ett päron till farsa firar jul"


Och titta hur söta jag och Emil var för... vad kan det vara 20 år sedan?

Och Här är Swen kanske 2-3 år ung

Och här är min lilla gubbe för 3 jular sedan. Fortfarande "stylish"...
jag har nämt att han är en av få hundar som föredrar att ha kläder på sig, en vanlig hund går till sitt koppel om man frågar om den vill gå ut, Swen han går till sin lilla röda jacka ^^ <3


Vi hörs senare, och god jul i förskott ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar