Sidor

måndag 5 december 2011

Narcissus och pannkakor

Sådär ja, ännu en helg avklarad... hur i all världen orkar jag?
Det har varit en lång helg, Lill-Ernst (aka Lulu aka Lucas) kom över på förmiddagen i fredags och det har varit fullt ös ända sen han klev innanför dörren.

Jag vet ju sen tidigare erfarenheter att Lucas är en morgonpigg kille så jag sa till mig själv (på skarpen ofc)
"Nu stannar du inte uppe och spelar sims eller kollar omkring på internet. Du går och lägger dig i tid, det är en dag imorgon också"... så på fredagen somnade jag lite efter 23, det tyckte jag var en förbättring mor alla andra gånger jag är barnvakt och går och lägger mig halv två, två på natten.
Och som vanligt vaknade Lucas tidigt och jag hade grus i ögonen och var extremt trött, och lyckades få honom att somna om till sju iallafall, då väcker han mig genom att klappa mig på kinden samtidigt som han säger "Jag älskar... morfar" (eller moffah som han säger) vad säger man då?
"jaha, tack, han älskar dig också?"

Men han är nog morfars-kille för så fort han hörde att päronen började vakna till (Några timmar senare, runt nio halv tio) så säger han att han ska gå till morfar och att jag ska stanna kvar nere =__=
Och när pappa skjutsade in mamma till jobbet hade jag en otröstlig liten Lulu att handskas med.
Men så fort pappa klev innanför dörren blev han helt hyper ^^

Och efter att han badat igår så var "moffah" den första som skulle få veta det, det var nästan så att han gick upp helt naken direkt upptagen ur badkaret för att berätta den roliga nyheten att han badat. Men tillslut fick jag upp honom på skötbordet och han såg sin spegelbild och började prata med sig själv (Narcissus vore ett passande mellannamn på den pojken).
Och det var ju andra advent igår så då tände vi ljus och drack glögg, en mycket god dryck om ni frågar Narcissus/Lulu/Lill-Ernst/Lucas han fick prova en liten kopp och tog en klunk och utbrast ett högt och ljudligt "Ahh" 

I Lördags (oj vad jag hoppar fram och tillbaka då, se mig som Marty McFly ;P) så snöade det för första gången den här vintern, det var ett riktigt oväder ute, men snön blev inte kvar på marken, men det var spännande att kolla på   Se bara hur konstapeln inspekterar snön.









Idag gräddade jag och Lucas pannkaka till lunch, och Swen hade ett vakande öga på oss, bokstavligen... då Lucas fläktade med en kökshandduk som hade legat på golvet så det yrde hår och ett av de håren flög in i Swens öga och jag fick ta ut det från Swens öga sen, därför blundar han med ena ögat. Pojken min♥







Haha, han är så söt min kära lilla Swen, härom dagen när han stod och bäddade i sängen och skulle krypa under täcket fes han och undrade vart den prutten kom ifrån, och då var jag tvungen att illustrera hur jag antar att Swen såg det hela 
Slängde ihop bilen nu medans jag skrev om fisen, finns det inte något "talesätt" som går typ "When something goes wrong, blame the cat" eller bara "Blame the cat" ? om inte skapar jag det nu!



Nämensåatt (uttalas nähmesatt äldsta bror min säger så jämt :P) Nu kliar det i fingrarna och jag vill verkligen spela sims.
Vi hörs imorrn igen 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar