Sidor

onsdag 2 november 2011

Oh boy

Hoppsan, återigen drog jag iväg utan att säga något...

Jag var (som vanligt) över till Jenny ett par dagar och jag har ju förklarat att jag inte gillar att blogga när jag inte är hemma, det känns som att jag ska göra annat då :)


Och nu har jag inget vettigt att skriva om, annars brukar jag ha en historia att berätta eller något "häftigt" att visa men nu är det helt blankt i mitt huvud :P
 Jag kan passa på att berätta att jag helt oväntat fick det nya expantionspaketet "The sims 3 husdjur" av Jenrik, jag har tänkt att köpa det själv men så ordnade syster det <3
Så nu kanske jag kommer att blogga mer om the sims istället, kanske slänga in någon skärmdump eller två.
Det ska bli roligt att lägga till ett husdjur till min simsfamilj, jag har nämligen en legacy-familj och jag är inne på 4 generationen.

För de som inte vet var en "Legacy" är för något kan jag förklara lite snabbt.

Du börjar med att skapa en sim (man eller kvinna) och den ska vara i fertil ålder, alltså om det är en tjej så ska den vara ungdom eller vuxen. Är det en man kan han vara ungdom, vuxen eller åldring.

Du flyttar in på en tom tomt och bygger ett hus, utan att fuska fram mer pengar. Egentligen ska det vara på en specefik tomt, men jag kommer inte ihåg vilken tomt det var...

Med din nya sim ska du ut och ragga, du ska träffa en annan sim som är singel (och fertil) och skapa ett barn, när barnet föds ska du trycka på "random" knappen vid egenskaperna, om du får välja barnets egenskaper.
Du ska även bilda en karriär och klättra på karriärs-stegen och under din levnadstid ska du samla på dig så mycket livstidspoäng som möjligt.

Du kan skaffa fler en ett barn, men bara välja en som ska föra legacyn vidare... och en adopterad sim får inte vara det.

Det är säkert mer detaljerade regler någonstans på the world wide web, men det är de här reglerna jag kör efter.
Och det är faktiskt kul att en sim får så spridda egenskaper när man inte själv väljer, för annars blir det lätt att man väljer samma gammla vanliga :)


Nu har jag inte tid längre, ska uppdatera lite mods till spelet och sen starta det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar