Sidor

måndag 28 november 2011

Födelsedagar och batterier

Jag kom hem igår som jag förutspådde innan jag drog iväg, men jag var alldeles för trött för att skriva då,
det har varit en långt vecka, och än är det inte slut, nu i helgen så kommer Lucas hit igen, sen är jag ledig i kanske en vecka för att sedan åka iväg och vara barnvakt i Fagersta, sen efter det kommer Lucas hit igen sen är jag nog ledig, efter jul alltså. Men som sagt jag hoppas att få en liten peng för det här :)

Jag var ju över till Jenrik och skulle hjälpa till med förberedelserna innan Alvas kalas som var i Fredags, och det var väldigt mycket att göra... det skulle städas och det skulle bakas och Alvas skulle underhållas, så jag hade fullt upp när jag var där, men den här gången fick jag ingenting för allt mitt slit, det var ju lite tråkigt, men så är det ibland, jag kanske får något senare vem vet.

Jenny hade jobbat natt kvällen innan Alvas födelsedag, så hon kom hem halv åtta på Fredagen och väckte mig och Fredrik.
Vi tassade in på lätta fötter och sjöng "Ja må hon leva, ja må hon leva, jag må hon leva uti hundrade år..." och Alva satte sig upp i sängen och kollade trött emot oss, men så såg hon paketen och blev genast pigg och glad :)

Frukostbrickan sköts snabbt åt sidan för att göra rum åt alla paket... och så fort ett paket var öppnat skulle nästa öppnas, att inspektera vad det var i paketet var inte lika viktigt den stunden. När alla paket var öppnade då kunde hon i lugn och ro gå igenom vad det var hon fått och bäst var nog Steffi-dockan med barnvagn och tvilling-bebisar. 


Efter det lilla firandet gick Jenny och la sig och vi andra fick vara vakna och pyssla med annat fram tills Jenny vaknade. När hon vaknade och piggnat till åkte hon, jag och Alva iväg och handlade mat, Jennys svärföräldrar/ Alvas farmor och farfar skulle komma på kvällen och då skulle de bjuda på mat (Jenrik alltså) så vi var tvugna att ge oss ut och hitta något som gick snabbt att laga, så vi bestämde oss för att göra pajer (med vi menar jag, jag sattes i arbete att göra pajer:P)


Senare på kvällen kom somsagt svärföräldrarna/farmorochfarfar över och det blev mat och sedan fika, men först öppnades det paket ifrån dom, Alva fick en te-servis som hon blev mycket glad över och började bjuda alla på kaffe eller te :)


När fredagen var slut var vi alla nog slut, alla utom Alva som var så uppspelt att fylla år att hon gick på överskottsenergi hela kvällen :P






och i lördags fick jag Jenny att kolla på "Austin Powers: the spy who shagged me" en film som hon promt har bestämt att hon inte gillar, hon brukar säga att ingen av Austin Powers filmer är bra, men jag såg allt att hon skrattade flera gånger under den här filmen, kanske kan jag få henne att se ettan och trean också ;)


Tidigare på lördagen hade jag och syster och Alva åkt iväg till något lokalt spa som hade loppis och ponnyridning och eftersom Alva är överförtjust i hästar passade vi på att låta henne rida, och på loppisen hittade hon en "Lilla Gubben"-gosedjur och nu har hon alla Pippi-dockor i sin samling :)




Igår kom mamma och pappa päron över och firade Alva, och jag tvivlar på att dom hade fått kliva över tröskeln om dom inte hade haft med sig den utlovade presenten till Alva, en liten dammsugare. Alva var med när Lucas fyllde år ju och han fick en liten obh-nordica dammsugare av Madde i födelsedagspresent och den gillade Alva jätte mycket och redan då önskade hon sig en sån när hon fyllde år, och då lovade "mormor"/ mamma päron att Alva skulle få en sån av oss. Och sen dess har Alva mer eller mindre tjatat om den lilla dammsugaren som hon ska få i present, och ju närmare hennes födelsedag kom desto oftare påminde hon sin mormor om dammsugaren :) och hon fick tillslut en likadan dammsugare som Lucas har, men päronen hade glömt att köpa batterier till den så det blev att åka till Ö&B för att köpa batterier...


Det blev en lång vecka jag var där men nu är jag hemma igen och kan uppdatera varje dag :)




Vi hörs imorrn då :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar