Sidor

onsdag 9 november 2011

Ledig

Ska kanske inte säga "äntligen" men... äntligen har jag en lucka öppen där jag inte är barnvakt :)

Som vanligt när jag ska gå och lägga mig tidigt stannar jag lite längre framför sims än nödvändigt.
Jag hade ju Lucas igår och han är väldigt morgonpigg av sig och det vet ju jag, så jag skulle gå och lägga mig tidigt igår... det blev inte riktigt så, halv ett i natt stängde jag av sims och gick och la mig, halv nånting (haha jag var för trött och borta för att kolla klockan) vaknade Lucas och var ledsen, så jag fick hämta honom och trösta lite.
När han vaknade för andra gången ville han inte somna om och då hade klockan hunnit slå om till sju.


Vaför gick jag inte och la mig i tid? Jag är kass på att lyssna på mig själv, det är nästan som Pippi Långstrump, hon säger väll något så här: Först säger jag till mig själv snällt. Lyssnar jag inte då säger jag till på skarpen OCH lyssnar jag inte DÅ, då vankas det smörj.
Jag borde väll hota med smörj så att jag lyssnar någon gång :P

Jag fick mycket gjort på sims iallafall...


Swen och Emma fick valpar :)
båda sims-hundarna är baserade på min Swen och systers Emma.

bildexplosion!

Emma hoppade upp i sängen och vilade lite :)

Tyckte att hon blev ganska lik sim namne :)

Här fick jag reda på att Swen och Emma skulle bli föräldrar. Och Swen tog igen sig lite efter den stora nyheten.

Efter ett par dagar kom lilla Frank Hund och hans syster Fiffi.
På bilden är det Frank.

Fiffi ligger som sin irl-mamma Emma :)

När Frank växte upp till vuxen hund skulle jag ge honom ett halsband och upptäckte att jag kunde ändra pälsen också, så jag gav honom Emmas rosa-runt-ögonen kännetecken, och Swens bruna-runt-nosen tecken :)

Jag adopterade en herrelös katt som jagdöpte till "Lonley" och han gömde sig under min fotölj :')

Några dagar gick (och dagar i Sunset Valley tar hårt på åldrandet) och Emma mötte Liemannen :'(
Av någon anledning fyllde hon år tidigare än Swen, då Swen fortfarande lever och mår gott i Sunset Valley, och efter att Emma mist sitt liv såg jag att man kunde klona sina djur, och det ska jag försöka göra med Swen, men han måste få ihop tillräcklige med "liverfarenhetspoäng" eller vad det kan kallas, det kosar 15000 och Swen är uppe i 8000 och inne på sina sista dagar.


Nu ska jag nog ta en kopp te och kolla på "The walking dead" eller "South park" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar