Sidor

torsdag 3 november 2011

The sims

Jag fick som sagt det nya expantionspaketet av Jenrik häromdagen och installerade det igår :)
Och innan jag startade spelet ville jag uppdatera några mods jag har.
Mods är olika spelförändringar kan man väll säga, som en mod jag hade var att mina "life time rewards" (kommer absolut inte ihåg vad det heter på svenska nu d'oh) bara kostade en fjärdedel av sitt ursprungspris... Men OFC så var den inte uppdaterad än, eller jo det fanns en version av den, men då hade skaparen blandat in "hidden traits" alltså gömda egenskaper.

Jag hade en liknande sån som gjorde att man kunde välja egenskaper man annars inte borde kunna, och var och varannan sim hade "Mumie" som egenskap, och det var inte kul att se Mortimer Spökh komma gåendes som en mumie och alla simmar flydde fältet. Så den ville jag inte ha.

Jo den andra jag ville uppdatera var en färdighets mod som gjorde att simmarna lärde sig olika saker på halva tiden, och den var uppdaterad till nyaste patchen, men jag fick den inte att fungera som den borde.
När min sim försökte lära sin hund att jaga stod den bara och nötte på ett och samma ställe, men alla andra färdigheter ökade.
Jag kollade upp det och såg att någon hade samma problem som mig, men han/hon hade fått det att fungera genom att ta bort en package-fil som störde modden, och jag hade samma package-fil och tog bort min, men utan framgång.

Och nu efter att jag tagit bort den modden helt, fungerar fortfarande inte jakt-färdigheten =__='
Jag får ta och skumma igenom forumet igen efter ny hjälp.


Men i övrigt fungerar spelet precis som det ska, och jag var tvungen att skapa lilla Swen som Sim-hund,
det är något av en tradition jag har, jag har nämligen gjort en hund i hans avbild i alla 3 sims spelen. Dock såg nog hunden i The sims 1 inte alls ut som Swen, medans Sims 2-Swen var rätt så lik... Fast det är ingenting emot hur detaljerat man kunde forma sitt djur i 3:an.
Jag ser nu att Sims 3-Swen blev kanske lite mörkare än vad min lilla kille är, men det kanske är pga tiden på dagen som jag tog kortet på honom i spelet, det var kväll ute så då blir det ju naturligtvist mörkare.
Han påminner om Swen till sättet också, jag valde att min lilla kille skulle vara: Lat, Ljudlig och Stolt :)
Och jag har som vana att namnge mina Simmar till något vanligt namn fast baklänges, som om jag tillexepelt skulle göra mig som sim skulle jag ge henne namnet: Allimac. Jag tycker att det blir lite mer "simsigt" då :)
Och jag valde att Swen skulle hetta News, därför tyckte jag det var extra roligt när han hämtade tidningen aka "the news".


Sims 3-Swen. 

Sims 3-Swen hämtar tidningen :)


Swen irl :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar