Sidor

torsdag 10 november 2011

Spadag :)

Okej, kanske inte riktigt en spadag, men en riktig "Rå-om-dig-dag", den började med att jag sov ut, sov fram tills tio på förmiddan, en ganska futtig tid med tanke på att jag hamnade i säng kvar över två i natt... Den här gången hade det inte med the sims att göra...

nej jag kollade på "I know who killed me" en "skräckis" antar jag att folk kallar den sortens filmer, och visst den var väll skrämmande, men det var mest gore, blod och sånt. Jag skulle kunna kolla på den någon gång i framtiden, så pass bra var den, men jag skulle inte köpa den och ha den i min "samling" :)

Iallafall, efter att jag vaknade så har jag bara chillat, jag kollade på det senaste avsnittet av "The walking dead" och jag blev mer skrämd av det än av filmen inatt :)
Jag älskar den serien så mycket, som jag nämt i en tidigare post så vill jag ha en Delorean och åka till framtiden och kolla på det nästkommande avsnittet, så bra är deras cliffhangers. Jag både gillar att dom har cliffhangers och hatar att dom har det, jag gillar det för att det får en att ha något att vänta och längta efter, hatar det för att man vill ju veta vad som komma skall :)

Efter "The walking dead" blev det att jag kollade på det senaste "South park" avsnittet, och jag lolade typ 20 sekunder in i avsnittet ända fram till slutet. Matt Stone och Trey Parker har såna underliga idéer för sig ibland, som förr förra avsnittet då det handlade om hur musikaler har dolda budskap i låtarna som gör att kvinnor vill "återgälda" mannens goda gärning och tacka för att han bjudit henne på musikla, med att suga av honom, och Randy (Stans pappa) han är så fast i det att han tar Sharon till New York och går på broadway och hamnar i paradiset, så att säga.
Sen kommer han på den fenomenala iden att skriva en egen musikal. Man måste se det avsnittet, det är GULD!



Nu på kvällen har jag pysslat om mig själv, genom att duscha lite längre än vanligt och exfolierat huden så jag är len som en babyrumpa nu.
Jag kan verkligen rekomendera er att testa en citron-scrub som jag såg kandee göra på youtube.

Du tar helt vanligt vitt socker och citronjuice (Helt från en färsk citron, men citron på flaska funkar också)
häll ca en halv matsked socker på en bomullsrondell eller en bit bomull och ta på ungefär en tesked citronjuice och skrubba ansiktet med det, undvik området runt ögonen.
Det kan vara en god idé att ge ansiktet ett ångbad först så att dina porer är öppna, och det gör du enkelt genom att hälla kokande vatten i en skål och sätta huvudet över och ha en handduk över huduvet så att ångan stannar under handduken, försök sitta så i kanske 5 minuter, fast det orkar aldrig jag utan jag klara kanske 2 minuter som max x)


*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~* ♣ *~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*


Vilken väldigt random post det här verkar bli, och för att göra den mer random, slänger jag in några bilder :)


Bodil vilar med sin allra bästa kompis i världen Emma.
(Allra bästa för den stunden, annars är det nog ingen som slår hennes mamma Venus)

Här är en bild på Peters gravplats som jag tog i Lördags när vi var där och tänder ljus, det hänger en lykta ovanför också, men det fick jag inte med på bilden :)

En av mina favorit bilder på mig och Swen, visst jag har inget smink på mig och ser ut som ett åkerspöke, och Swen är väldigt mörk, men det är något "Yin-Yang"igt över den, som två legobitar som passar med varandra :)






*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~* ♣ *~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*


Det får avsluta min post idag, mycket olika element hamnade här, från Zombies till ansiktsskrubbar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar