Sidor

torsdag 15 september 2011

Åska och gamla hus.

Böt banner, igen, tyckte att den förra inte riktigt speglade mig.

Den här är kanske inte heller så mycket "mig" men, jag tänkte att den kunde passa iallafall, då det är Swen och jag vet att han tar mycket plats :D

Jag måste berätta vad han gjorde igår när jag skulle gå och lägga mig.
Jag brukar läsa lite innan jag släcker lampan och luter mig tillbaka och somnar, men igår efter att jag läst så fick Emma (Syster Jennys hund) svårt att andas, något som hon brukar göra när hon ansträngt sig, eller är exhalterad och glad, vilket hon inte var vid tillfället, utan hon låg och sov. Jag satte mig upp och klappade henne och försökte lugna ner henne, vilket hjälpte, jag lutar mig tillbaka, då har Swen lagt sig alldeles bakom mig, med sitt huvud på kudden  och kollade väldigt surt på mig, han gillar inte att någon annan får uppmärksamhet. Jag försökte flytta på honom men han skulle promt ligga där, det hela slutade med att jag fick lyfta bort honom och snabbt som ögat lägga mig ner.

Här är en bild på hur jag hittade sängen innan jag skulle gå och lägga mig.
Han hade samlat ihop hela täcket och hamnat uppe vid huvudkuddarna, men ändå inte lyckats täcka sig själv Ü


Jo det åskade ju här igår, och tydligen så försöker Swen lära den där "Åskar" en läxa genom att skälla varje gång han "knackade på" han gillar inte åska, jag skulle inte säga att han är åskrädd, utan han gillar helt enkelt inte åska bara :)

Här är en bild på när åskovädret kom in, det ser inte så grått och mörkt ut som det var, varför vet jag inte, det är väll min mobil som inte kunde färgsätta rätt :P
Bilden är tagen ifrån mitt fönster, och huset man ser bor det ingen i, det är vi som äger det också, men det är så gamalt och nedgånget att det inte funkar som ett bostadshus.

Jag bor i ett gammalt hus som är byggt 1896, huset på bilden är nyare än huset vi bor i, men ändå i sämre skick. De visste hur man skulle bygga hus i slutet av 1800-talet :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar