Sidor

lördag 10 september 2011

Lego och Biltvätt

Idag känns det verkligen som att sommaren är slut och vi har fått besök av hösten.
Vilket påminner mig om en gamal sång vi sjöng i skolan, kan inte varken text eller melodi, men det var nånting
"Gubben höst, tänk nu målar han löven gult," Eller liknande :)
Mår fortfarande illa, men det kureras med kuckelemuck-medicin (Also known as marabou choklad n_n)

Har varit fullt upptagen hela dagen, jag och Lucas har pysslat med massa olika saker, vi har ritat teckningar och kollat på film, vi hjälpte Pappapäron med veden vi ska ha senare i höst/vinter.
Och vi byggde med Lego<3

Åh vilka minnen jag fick när jag plockade och rotade i "Legotunnan" som vi kallade den när vi växte upp, dock har den krympt och blivit Legolådan, mycket, kanske 6-7 kilo (det borde vara så man "räknar" Lego) Lego har blivit slängt, eller försvunnit på annat vis under årer som gått, så nu har vi "bara" cirka 3 kilo Lego kvar.
Iallafall när jag satt där med Lucas och byggde mindes jag hur kul Lego är.
Jag kommer ihåg hur vi brukade bygga hus med massa lönndörrar, falluckor och hemliga gömställen, man kunde sitta i timmar och bygga och fantisera. Nu hade inte Lucas samma fantasi som mig utan, allt han byggde var "Traktor", och han skämdes inte att plocka bort delar från mitt hus till sina traktorer :D

(Bilden tillhör Lego, Klicka för att komma till sidan)


Justde efter att vi hjälpt Pappapäron med veden, hjälpte vi till att tvätta bilen också.
  Lucas hittade en tom flaska som det hade varit fönsterputs i en gång i tiden och den gick han runt med och skulle spraya bilen med, man han höll i botten av flaskan och sa bara "Psscht" eller hur det nu kan stavas.

Efter biltvätten var det dags för en viss liten herre att bada, och man kan väll säga att han inte är en sån fisk i vattnet som kusin Alva är, det var knappt så han var i innan han var klar. Det gick an när jag skvätte lite vatten på honom och sa att han inte fick skvätta på mig och han skvätte på mig och skrattade. :)

Och på tal om bad, nu ska jag hoppa in i duschen en snabbis och sen blir det kanske en film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar