Sidor

onsdag 7 september 2011

Intro :)

Jaha, hej och välkomna alla (?)  
(Hej mamma jag antar att du kommer att läsa det här :D)



Inte för att jag är särskilt intressant eller nåt men jag tänkte, vad sjutton nu ska jag skriva blogg :)

  Jag ska försöka att skriva iallafall en gång om dagen, och de posterna kommer att vara helt random, men random är bra :D



Så vem är jag?
 * Jag är en 22 årig ​​tjej, en mycket vanlig tjej. Jag försöker inte att passa in eller vara någon jag inte, jag är jag och det är allt jag kan vara, alla andra är upptagna vettu ;)
 * Jag bor i Sverige med mina föräldrar och min 3 minuter äldre bror, mina andra syskon finns till söder och norr om mig.
 * Jag brukar kallas för Camilla (Ett namn som förövrigt 34592 andra svenskar heter) ibland kallas jag "Du" för det mesta av folk jag faktiskt känner och har träffat, min kära pappa brukar kalla mig för "Camo" förmodligen för att de flesta i familjen kallas något förkortat, som Isse (visserligen inte förkortat, men dock förändrat) Hampe, Madde (Storsyster tog steget längre och gick faktiskt och böt namn till Madde)
Vi kallar också ibland (Så där lustigt och hollywood-aktigt) Jimmy och Carina för Jimrina och Jenny och Fredrik Jenrik.mamma och Pappar kallar vi för "Päronen" eller i vissa fall "Gamlingarna".
 * Jag brukar ställa upp som barnvakt åt mina syskon (För en billig penning) och förväntar mig att de kommer att vara barnvakt åt mina framtida barn :P
 * Jag lyssnar ofta på musik när jag sitter vid datorn, och sjunger gärna med (Vi bor i ett så stort hus att det inte hörs när jag sitter och skrålar)
 * Jag har en viss besatthet av att lära mig nya korttrick, och tydligen går det på familjens nerver, jag vill ju gärna visa vad jag lärt mig.
 * Om jag har ett sår måste jag peta bort sårskorpan. Det är likadant med "kattnaglar" ( Ni vet i kanten på nageln kan det sitta en liten nageldel som sticker ut, en kattnagel) jag måste dra bort dom och mina ögon tåras och jag börjar blöda
* Jag är den enda som har gröna ögon i min familj, alla andra är så blåögda :)

Jag kommer nog på mer sen som behövs fyllas i, men det här får räcka för nu.





Här är en av de bilder på mig som jag gillar mest. Den är väldigt nytagen också.



Det inte allt för mycket att göra här där jag bor så de flesta av mina dagar spenderar jag med min hund, en dvärg Pincher som heter Swen, och många av mina inlägg kommer att handla om honom, för att jag älskar honom så mycket, och som någon sa (kan inte hitta källan nu dock)
"Om du gillar mig så gillar du min hund"







I vår familj är normalt att prata som våra djur (Det låter galet men vem bryr sig)
Så om jag frågar Swen om han vill ha lite ost och min systers hund Emma kommer och vill också ha ost brukar jag ändra min röst till "Swens röst" och svarar vad han skulle kunna säga till Emma.
Och vi i familjen har alla kommit fram till vad Swen är för typ (Och vi säger allt det här med kärlek för honom, absolut inte för att vara elaka) Swen är en tvär och bitter liten man, han tror att han kan allt, vet allt, är allt :P
Han ser världen men sina ögon och ingen är god nog för honom, han kan till exempel komma in i Emils rum och se att våran katt ligger i Emils säng, han går då fram till sängen och ställer sig och luktar på Lotta (Sir Lancelot, han är en hane) som om Lotta inte alls är någon han känner, så kan vi (med Swens röst) säga "Hörrö Emil, det ligger en äcklig katt här" (Vi tycker inte att Lotta eller något av våra andra djur är äckliga, vi ÄLSKAR alla våra djur) när Swen då hör att vi pratar "som honom" kan han hoppa och och nästan knuffa ner Lotta från sängen, eller så lägger han sig i andra änden av sängen och stirrar på Lotta tills han somnar. :)
 
 Det här är en bild på Swen och Lotta, Så dom är faktiskt kompisar... i smyg.


Så tack för nu, hoppas du hade en trevlig lässtund och fick lära känna mig lite mer :)
♡ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar