Sidor

torsdag 8 september 2011

Traktorer och gravljus

En ny dag, ett nytt äventyr?

Inte för att jag har varit på något äventyr idag, men det är en ny dag :)

Igår fyllde Lucas år, vilket jag glömde att skriva, han blev ju hela 2 år gammal (Nog för att 2 är en väldigt ringa ålder, tycker inte ni det?) Idag åkte vi iallafall och grattade honom.
Jenny och Alva kom hit vid 12 tiden och hämtade upp mig så jag åkte med henne dit, Päronen och Emil skulle åka senare.
 Alva är i den åldern då hon också tycker att det är kul att öppna paket så hon ville gärna låna ut en hjälpande hand till födelsedagsbarnet :)
Och det verkar som att vi faktiskt känner vårat systerbarn/barnbarn (För päronens del)
Av Jenrik (Dock var inte Fredrik med, han jobbade) fick Lucas en stor röd traktor med en skördemaskin (Ingen aning om det heter så, men iallafall) och av Päronen som kom senare fick han en lika stor grön traktor med släp, och han älskar traktorer, som man kan se i det här klippet från youtube, det är min syster som har filmat och lagt ut :)



 Jag och Emil fyllde år förra fredagen och firades måttligt, det var bara Madde och Lucas som kom över med paket, och Päronen fick vi också paket av, men Storebror Jimmy hade annat för sig, väntar fortfarande på paket från honom ;) Och Jenrik var upptagna dom också, men idag när vi firade Lucas så fick även Vi våra paket, jag fick världens kanske häftigaste telefon:

(Klicka här för kanske köpa?)


  
en jättehäfin hamburgare telefon :)

Nu är den kanske inte köpt därifrån jag länkade, men den är nog densamma :) 
 Har inte Bert Ljung också en sån telefon? isåfall är den ännu coolare.


Från det ena till det andra till det tredje...

När vi åkte hem ifrån Madde och Lucas så åkte vi förbi Peters gravplats och tände ett ljus, skulle haft med oss blommor också men det fanns inga fina nog att köpa inne i "stan" (jag använder ordet "stan" för att den är större än hemma, men det är absolut ingen "Stad" för det) 
Det går nog ingen dag utan att jag tänker på min kära bror, på allt jag skulle ha velat göra medans han fortfarande levde, hur jag skulle ha betett mig på begravningen och allt sånt, och jag vet att "Det är lätt att vara efterklok" men ändå tänker jag "Tänk om..."
Jag hoppas att han visste hur älskad han var och hur älskad han fortfarande är av oss alla.
Det som får mig att känna lättnad är att han nu inte längre har ont, att han är hos morfar och farfar.
 Astor, Ebbe och Ella är också med däruppe, (inte kan jag tro att djur hamnar i en egen himmel.)
Och han har fått sällskap av några fler djur sen bortgången, vår Grand danois Tellus, våra guldfiskar och Jenriks kattunge Asta :'(

Borta men inte glömd!


Nu ska jag ägna mig åt trevligare saker och försöka vara positiv :)
Ses senare  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar