Sidor

torsdag 29 september 2011

Lerpölar med bollkast

Ugggh "/

Jag åkte ju iväg jättetidigt i tisdags morse, skulle iväg och hjälpa syster att flytta...

Kan säga att Tisdagen blev en lååång dag. Jag stannade hemma hos Madde och hjälpte till att städa igår, och senare på Onsdagen åkte vi iväg till det nyöppnade Ö&B i Marieberg och träffade Jenny och handlade lite onödigheter, det var 10% rabatt på allt man handlade där så det var lätt att fylla kundvagnen full ;)
När vi tillslut åkte hem till Päronen var alla trötta och Lucas blev åksjuk och kräktes, 5 minuter innan vi var hemma, så det var jättetråkigt. Ett tråkigt slut på en annars rolig dag.

Och nu sitter jag och väntar på att Lucas ska vakna, jag är barnvakt medans Madde och Emil flyttar ut det sista ur lägenheten, så idag kommer att bli en innehållslös dag, kommer bygga med Lego som vi gjorde sist Lucas var här förmodligen.


Vad jag och Lucas redan har hunnit med sedan vi blev ensamma är:

* Käkat lunch (Kyckling wok)
* Lekt med Swen (inte uppskattat, han vill sova ju)
* Kastat boll
* Hoppat i vattenpölar, inte jag då utan Lucas.

Hmm sen har vi nog inte fått så mycket mer gjort...

Juste, det var så sött igår när jag kom hem igen, Swen hade inte sett mig på lite över ett dygn, och han var så exhalterad att jag kommit hem igen att han följde mig vart jag än gick, han skulle ligga i mitt knä (och det sägs att dvärg pinschrar inte är några knähundar.. jo tjena)
Och sen blev han ännu mer glad när han fick en liten hundgodis.
Fast idag har han inte varit lika glad, jag tror att han saknar Emma, han skulle aldrig erkänna det själv, men han försökte leka med Mörlin (Våran katt... det är han som katten i min banner ska föreställa) och alla vet att Mörlin inte är en lekfull kisse.


Nu orkar jag inte vänta längre, ska väcka Lucas och gå och ta en smörgås.
Förlåt att jag inte uppdaterat på några dager, men jag har haft fullt upp. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar